johanssonfrida

Kategori: Inspiration

Bytte ut solstolen för en promenad

Söndagen var det väldigt varmt. När det var som varmast orkade vi inte ligga och sola så vi byte om för att kolla vad som fanns i närheten. Vi hittade en park som

som vi gick igenom på 5 minuter högst.

Gamla stan i Spanien

Andra dagen vaknade vi tidigt och gick till stranden för att spendera hela dagen där. Vi köpte solstolar då det är skönast än att ligga på en handduk på sanden.

Efter det tog vi en promenad för att handla lite mat. Vi tänkte ta en omväg till mataffären och det slutade med att vi hamnade i på en smal gammal gata, typ som gamla stan i Stockholm. Fanns massor mys restauranger och hus. Efter någon timma kom vi fram till mataffären och köpte med oss tacos hem.

Första dagen i Marbella

Det har snart gått två veckor sen vi kom hem från Spanien och jag har knappt visat några bilder därifrån. Dom kommande inläggen kommer bara bestå av vår resa

till Marbella.

Vår första dag i Marbella låg vi vid poolområdet några timmar. När klockan började närma sig middag gjorde vi oss i ordning och tog en promenad på strandpromenaden.

Vi tog det första bästa vi hittade för alla var hungriga. Efter det lockade sängen väldigt mycket så det vart en tidig kväll.

Breakfast with a view

Godmorgon! Eftersom vi kom fram så sent fick jag sovmorgon till halv 11, så skönt! Vi bor i en lägenhet som förut var ett hotell. Frans mamma och syster är och köper

frukost och den ätas på balkongen med denna utsikt. Kommer nog trivas här!

Finally in..

Igår gick flyget till Malaga och vidare till Marbella. Det första jag var tvungen att göra på flygplatsen var att ta ett provisoriskt pass och ett vanligt.

När det var färdigt checkade vi in och satte oss och åt mat. Vi flög från Skavsta vilket är en väldigt lite flygplats och små flygplatser brukar inte ha så gott om matställen.

Vi tog det ända som fanns och vart överraskade över att det ändå var gott men dyrt.

Vi landade vid 12 på natten och hämtade ut bilen. Efter några felkörningar och jag som tolk på spanska som inte kan knappt ett ord spanska kom fram halv 4.

Somnade nästa direkt i sängen.

En lördag som inte vart som den var planerad

Usch vilken nere dag det har varit idag. Har känt mig så tom och det har vidareutvecklat sig till en panikattack. Sa till Frans att vi skulle ta bilen och åka och handla.

Behövde komma ut lite och köpa något gott tills ikväll. Skulle egentligen träffa Maja ikväll med det blev inställt så jag köpte med mig allt gott jag kan tänka mig.

Halloumi, vatten melon, Marabou, chips och coca cola vanilj, en riktig snacks kväll. När jag mår så här vill jag helst kolla på någon film, disney film.

Är det bara jag som blir lugn utav det?

Balklänningar i olika prisklasser

1.Härifrån / 2.Härifrån / 3.Härifrån / 4.Härifrån / 5.Härifrån / 6.Härifrån

Balklänningar från 300:- till 1000:-

1.Härifrån / 2.Härifrån / 3.Härifrån / 4.Härifrån / 5.Härifrån

Balklänningar från 1000:- till 3000:-

Snart är det Maj och det är dags för bal. Därför tänkte jag tipsa lite om några balklänningar i olika prisklasser. Om man ska ha en skräddarsyd klänning bör man ha prövat och beställt den dom senaste dagarna.  Jag vet att jag googlade runt och letade på olika bloggar efter inspiration. Jag hittade tillslut två klänningar eftersom jag skulle på två stycken. Är avis på er som ska på bal!

Snurrat runt i Stockholm för visningar

Klockan nio hämtade Frans upp mig och vi åkte iväg mot Stockholm. Jag hade skrivit ett schema med vilka tider alla visningar var och vilken ordning vi skulle ta dom i. Det blev mycket fram och tillbaka men vi hann med 11 visningar. Vi hittade iallafall några stycken vi tycker om som vi kan tänka oss att buda på. När klockan slog 2 var vi helt slut. Vi var kissnödiga och väldigt hungriga. Vid 5 var vi hemma och nu sitter vi och lägger i högar vilka vi prioriterar först. Så svårt verkligen. Blir så kär i vissa och kommer bli så ledsen om vi inte får dom.  Jag får inte ens gå på vissa visningar för Frans för att han vet att jag kommer bli så kär i dom och bli så ledsen när jag inte får den haha.

Imorgon börjar jag 9 så jag får lite sovmorgon vilket ska bli väldigt skönt. Är ledig väldigt mycket denna vecka och hoppas jag inte blir inbokad på något då jag behöver vara ledig.

Guld detalj

Jag har haft en förälskelse för vinglas med gulddetalj.  Jag har letat runt men har inte hittat några förens jag gick förbi albrekts guld. Hittade då dom här ovan. Perfekt då jag fick presentkort där i studentpresent.